reklama

Riziko bulvárnej informácie

Emma si našla spôsob na dokonalú samovraždu. Vraj sa opije a zaspí sladkým spánkom. Fajn, myslím, že takto si to predstavujeme viacerí, ale prečo si to nenechala pre seba a musela to vykvákať do sveta?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je isté, že o možnosti opiť sa v mraze„a odísť“ rozmýšľajú viacerí. Nehanbím sa priznať, že je to aj mojanajobľúbenejšia verzia skoncovania so životom. Nič ma nebolí, pomaličky upadám dosvojho imaginárneho sveta, chlad je prekrývaný teplom rozlievajúceho saalkoholu v žilách.

Našťastie som sa doteraz vo svojom živote vždy stretols viac menej východiskovými situáciami, a na svoju obranu musímalibisticky teraz povedať (aby si po mňa neprišli páni v bieloms kazajkou), že moje treťotriedne životné predstavy majú minimálnu šancuna realizáciu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže to čo je pre mňa treťotriedne, môže byť pre niekohoiného životným cieľom, spôsobom ako sa vysporiadať so životom. A práve pretýchto ľudí sú slová známych ľudí často ako biblia. Ak sa môj idol chce zabiť,verejne o tom hovorí a ponúka aj to naj ako to urobiť, prečo honeposlúchnuť? „Som ako ona, zomriem ako ona“.

Čas nakoniec možno ukáže, že to Emma nepovedala, že si tocelé vymyslel bulvár, alebo to povedala v úplne inom kontexte, ako tonakoniec vyznelo z článku. Nech je ako chce, písané slovo má svoju váhu,a často vedie k tragédiám.

To, čo možno vyznelo pre Emmu ako dobrý spôsob zviditeľneniasa (alebo pre bulvár), možno povedie k tomu, že nejaká psychickynestabilná osoba spácha samovraždu práve podľa jej návodu. To je vážne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto by si všetci tí, ktorí majú vo svojom balíku moci ajmožnosť ovplyvňovať názorové myslenie ľudí, či už cez slovo alebo písmo, aby sinajprv rozmysleli čo povedia alebo napíšu, aby si predstavili ako takétopodsúvanie informácií môže vplývať naľudí. Aby si uvedomili, že krátkodobá sláva, alebo rýchly zisk, nestoja za takú ťažkú obeť, akou ježivot človeka, aj keď pôjde o nepriame zavinenie.

Richard Katunský

Richard Katunský

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

niekto ma nazval hadíkom ... Zoznam autorových rubrík:  čo život dal ...moje najintímnejšietak to okomentujem ...úvahy o niečom ...

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu